RSS

Ternodakah ciNtaku...

 Ya Allah selamatkan aku
Jauhkan aku dari rasa membunuh
Jiwa yang kecundang tersembam
Di jalan duga cinta dusta.

Bukan itu yang ku kejar
Namun ia mendatang tanpa jemu
Menghantui gerak langkahku
Membawa aku ke belantara dosa.
Aku yakin ya Allah
Semua janji-Mu terpatri di hati
Namun sering hatiku gersang
Tandus kontang menanti musnah.

Di balik semua itu ya Allah
Aku masih mengharapkan Engkau
Membimbingku ke taman syurgawi
Kuatkan imanku ya Allah 
Menolak jahiliyyah moden
Teguhkan hatiku tuk terus berdiri
Menjulang gemilang Islam terbilang...


Pangkal ilmu ialah mendengar sebaik-baiknya, kemudian memahamkannya dan sesudah itu mengingatkannya. Akhir sekali diamal dan disebarkan ilmu itu untuk dimanfaatkan. - SUFYAN UYAYNAH

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 buah fikiran:

Unknown berkata...

If you're trying to lose kilograms then you certainly have to try this brand new personalized keto plan.

To create this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and cooks have united to develop keto meal plans that are effective, convenient, cost-efficient, and delightful.

Since their first launch in 2019, 100's of individuals have already transformed their figure and well-being with the benefits a smart keto plan can provide.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto plan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...